Pages - Menu

Friday, May 17, 2013

bumi itu bulat datangnya dari mana ?

apa yang aku maksudkan bumi itu bulat ialah hidup itu umpama roda. Dimana  situasi itu datangnya dari diri sendiri.

* aku tak suka penipu, ditipu dan yang related kepada tipu TAPI aku harus menipu untuk kebaikan semua   pihak, untuk menjaga hati.
* aku tak suka menunggu, tidak kira lah apa pun subjeknya TAPI aku pernah buat lecture aku tunggu aku pasal lemau nak bangun awal pergi kelas, pasal lambatnye bersiap, pergi kelas pun kadang-kadang dah macam nak "gi bandar".
* aku tak suka alasan, cakap boleh buat, boleh selesaikan, janji entah kemana, kerja entah kemana TAPI aku sentiasa mencari alasan untuk mengelak dari kerja aku, nak mandi pun ada alasan, nantilah mandi nanti panas balik.

Situasi yang kita beri mungkin berbeza dengan apa yang kita dapat TAPI "terms" nya tetap sama cuma berbeza. Memang dunia itu bulat lah. Tak kiralah besar ke kecil ker effect dari perbuatan kita,,apa yang kita buat pasti itu juga yang kita terima. What Goes Around, Comes Around :)

Seandainya kebaikan juga beraksi seperti itu, adil nya dunia tetapi kadang-kadang terasa juga yang jarang ada "kau baik dengan orang, orang baik dengan kau"

Setelah fikir-fikir balik, itu lah adanya IKHLAS,SINCERE. Tu rupanya tugas mereka ;)

No comments:

Post a Comment